Letland

Eindelijk een internetverbinding;wel een Russisch toetsenbord maar met ernaast Latijns schrift.

Woensdagavond kwamen we terug vanuit de Ferganavallei,een vermoeiende tocht door de bergen vol politie en paspoortcontroles. We zijn gaan inchecken in ons oude hotel en zijn naar bed gegaan. De volgende dag uitchecken en de bagage in de kluis gestopt,want we zouden pas 'savonds vertrekken. Overdag wqat slenteren door de stad en we hebben gegeten in een gezellig inheems restaurant.

We zaten wat te praten toen er twee mensen aan ons vroegen om naast ons te mogen zitten.Dat was uiteraard goed en al gauw werden er flessen en eten uitgewisseld. Zij verstonden ons niet en wij hun ook niet,maar het was erg leuk. We moesten helaas weg naar ons hotel;de laatste avond...

Om een uur of 23.00 de koffers uit de kluis en maar wachten op de chauffeur.Om 23.45u was de goede man er nog niet dus d receptie belde het reisbureau op om te vragen waar de man bleef. Hij had tegen zijn baas gezegd dat we de vorige dag al uitgechecked waren...... We kregen een taxi die ons snel naar het vliegveld bracht.

Om 2.30u konden we eindelijk na veel paperassen-controle in het vliegtuig.Een ruime zit gelukkig en we werden wakker bij de landing op Riga. Het was inmiddels 6.00u eerst douane,controle van de bagage op sigaretten.... moest mijn koffer open maken maar kon die gauw weer sluiten.

Op het vliegveld een Riga-kaart gekocht voor korting op musea,excursies en openbaar vervoer. Een taxi genomen naar het hotel waar we konden inchecken maar nog niet in onze kamer. Buiten was het koud en regenachtig weer en ik had alleen een t-shirt aan.Mar we gingen toch met de tram de stad in. Mooie stad ,dat wel,maar je wordt moe van het slenteren en het weer werd steeds slechter en we kregen regenbui na regenbui op onze pan! Van de hitte in Oezbekistan naar de kou in Letland:wat een overgang bbrrr.Uiteindelijk konden we op onze kamer ik ging bellen naar Lia en Karel viel als een blok in slaap.

De volgende dag-zaterdag-heerlijk uitgebreid onbeten en daarna weer met de tram de stad in voor een excursie door de oude binnenstad van Riga.We hebben per city tour bijzondere plekjes van Riga gezien o.a. het vrijheidsmonument,de nationale opera,de centrale markt en een hele bijzondere hangbrug(zoiets als de erasmusbrug).Uiteraard weer een gebedshuis:dit keer een mooie kathedraal.Weer eens wat anders dan al die moskeen.

Na afloop bij het centraal station en kleine versnapering gedronken en nu zitten we achter het toetsenbord.... Een hele verademing. Het is hier erg druk en we moeten terug naar het hotel om te eten. Morgen zondag is onze laatste dag om nog wat te zien ;een mooie stad ik hoop dat we nog eens terug kunnen komen. Liefs John en Karel

Reacties

Reacties

Elbreg

Hoi John, mooie verhalen! Je hebt weer veel te vertellen als ik het zo bespeur. Ben ook erg benieuwd naar de foto's. Heb je er veel gemaakt? Ik hoop wel dat je ook wat warme kleren bij je hebt om de kou in Letland te trotseren. Hier is het weer ook minder in vergelijking tot vorige week.

marianne

Hey John! Toevallig heb ik Lia net gesproken en al wat gehoord, ook over de regenbuien! Gelukkig dat je hele reis ontzettend goed is gegaan en vol met interessante bezoekjes!
Ik spreek je weer als je in Holland terugbent, goede laatste dag en WELKOM THUIS!

gerard&bea

Hoi John&karel
Het verhaal gelezen best wel een druk schema maar dan zie je wat.Als het goed is ben je weer thuis even lekker uitrusten lijkt me wel op z'n plaats.We zien elkaar
groeten gerard&bea.

Caroline

Welkom thuis en zelf dat is alweer een week geleden. Plots ontdekte ik dat ik een maand achterliep. Dus nu heb ik de hele reis die je gemaakt hetb in één keer beleefd. Het moet enorm indrukwekkend zijn geweest.
Waarschijnlijk ben je inmiddels alweer druk plannen aan het maken, voor je volgende reis. Maar de napret - weet ik uit ervaring - is ook heerlijk.
Geniet ervan.

marianne

Hoi John!
Nu ben je al helemaal thuis en de pret blijft maar doorgaan! Ik geniet steeds weer van de interessante verhalen en de mooie foto's!
groetjes en tot de volgende serie!
Marianne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!