In de woestijn......

John heeft vanavond weer gebeld. Ouderwetse telefoonprijzen in het hotel: twee dollar per minuut dus na een kwartier heb ik John verzocht maar eens op te hangen...

John en Karel zijn dinsdag op excursie naar de woestijn geweest. Nog steeds met de alleraardigste prive-chauffeur die hen overal naar toe rijd.De goede man is getrouwd met een kapster en in de zomer is zijn beroeptoeristenchauffeur. Hij is er een van het beschaafde soort want overal liepen schildpadden en de meeste auto's in deze gebieden rijden zonder pardon deze beesten hardstikke dood.... deze chauffeur verwijdert zelfs vlinders met zorg van zijn voorruit!De Kyzylkum woestijn in de Navoi regio dus....Daar zijn de heren op een kameel overgestapt. Een kameel komt vliegensvlug omhoog bij het opstappen zodat John er bijna aflazerde.......

Het was een hele belevenis en het uitzicht op andere diersoorten die vrolijk in het zand liepen was geweldig. Wat te denken van mestkevers die op de stront van kamelen afkomen? Dit onsmakelijke verhaal kreeg ik tot in details te horen.Maar ook gewoon konijnen liepen er rond.

'savonds geslapen ineen yurt (nomadentent) wat voor John niet echt een succes was. Karel sliep goed maar John heeft die nacht vele kameeltjes geteld....De grond was hard en zeer oncomvertabel maar je bent een avonturier of niet!

Eten doen de heren in kleine eettentjes wat soms niet altijd goed voor de ingewanden is maar deze details zal ik jullie besparen.

Morgen staat er wederom een excursie op het programma. Vele moskeen,mausolea en andere prachtige gebouwen zullen weer bezocht worden. Ja, Arjan, John doet zijn schoenen uit....Hij moest wel lachen om jouw reactie...John vertelde dat het progrmma erg vol zit maar enerverend is. Veel te zien en erg vriendelijke mensen. De vrouwen zijn dun en mooi,volgens John. Hij kon nog net weerstand bieden voor een aanbod met massage..... Dan moet ik meteen aan die reclame denken. hij gaat zijn gang maar.

Nog steeds zoeken de heren naar een goede internetverbinding maar zo tussen de kamelen en yurts is die moeilijk te vinden. Vooralsnog dus een gewone telefoonverbinding met Almere.

LIA

marianne

Leuk om weer een stukje reisverslag te lezen! Het blijft spannend allemaal. Veel groetjes voor John en Karel!