vervolg dag 11 zondag 31 mei

We waren blij dat we Rustan weer gezond voor ons zagen staan, hij had nog even vlug zijn auto gewassen.

Rustan nodigde ons uitvoor een etentje in een inheems restaurant en dat was geweldig leuk, we kwamen in een eetgelegenheid waar grote vierkanten ledikanten stonden met in het midden een tafel, we gingen rond de tafel zitten, half liggend op tapijten en met grote kussens in de rug.

We kregen heerlijke soep opgediend, brood, altijd aanwezig, en bollen gevuld met vlees en groente, het smaakte goed en Rustan vertelde ons hoe zijn autorit was geweest van Khiva naar Tasjkent, onderwijl konden we de zaak goed overzien en aan de overkant zaten ,of lagen half, een paar gasten die met elkaar de waterpijp deelden, wij kregen ook zo'n aanbod maar daar hadden we geen zin in.

Verderop zaten vier dames gezellig met elkaar te kletsen en voor ons idee een prima sfeer hier en goed eten, middennacht bracht Rustan ons weer terug naar het hotel, het was een geslaagde avond en morgen staat een excursie naar de Chimgan Mountains op het programma en moeten we vroeg op.